ساخت، طراحی و معرفی انواع دوربین مداربسته

ساخت، طراحی و معرفی انواع دوربین مداربسته

ساخت، طراحی و معرفی انواع دوربین مداربسته

ساخت، طراحی و معرفی انواع دوربین مداربسته

اکسپندر دزدگیر چیست

فیلتر الکترو اسموک

 

اکسپندر دزدگیر چیست ؟ Expander

همانطور که میدانید ، تعدادی چشم الکترونیک مادون قرمز ، یک بلندگو و کاور به همراه دستگاه مرکزی ، باطری و شارژر ، یک سیستم حفاظتی یا دزدگیر را تشکیل میدهند . در خیلی از فضاهای مسکونی ، اداری و تجاری تعداد چشم های الکترونیک بسیار زیاد است . از طرفی تشخیص اینکه کدام چشم الکترونیک تحریک شده است و چه عاملی باعث شده تا دزدگیر تحریک شود بسیار مهم است.
دستگاه های رایج در بازار دارای ۴ تا ۷ زون می باشد و معمولا زمانی که تعداد چشم ها بیش از این مقدار می شود ، آنها را به صورت گروهی دسته بندی مینمایند.
مثلا در یک منزل مسکونی دوبلکس ، کلیه اتاق خواب ها به زون ۲، درب های ورودی به زون ۱و راهرو ها و سالن پذیرایی به زون سوم و در نهایت سیم کشی داخل بلند گو ها و چشم ها و مدار تمپر به زون ۲۴ ساعته متصل می شود .

کپی برداری جهت انتشار در نت فقط با اجازه مستقیم از منبع: www.igm.blogfa.com مجاز است


اگر دزدگیر در زمان نبودن صاحب منزل تحریک شود ،پس از بازگشت او معمولا دزدگیر با ۳ آلارم خاموش می شود و این نشان دهنده تحریک شدن دزدگیر در زمان نبودن او است.
البته سیستم های مختلف با هم متفاوت هستند و هر سیستم به یک صورت صاحب منزل را میتواند متوجه این قضیه کند.
از طرفی روی دستگاه مرکزی چراغ های کوچک LED وجود دارد که پس از تحریک شدن علائمی را مانند روشن ماندن یکسره و یا به حالت چشمک زن در آمدن را از خود بروز میدهند .بنا بر این می توان متوجه شد که چشم الکترونیک اتاق ها یا درب های ورودی تحریک شده است یا قسمت های دیگر .
اما در مکانی که ۲۰ یا ۳۰ عدد چشم الکترونیک نصب است ، گروه بندی بسیار فشرده شده و تشخیص ناحیه تحریک شده ، مشکل است .
بنابراین با استفاده از یک اکسپندر ( بسط دهنده ) تعداد زون های دستگاه مرکزی را زیاد میکنیم . در این حالت تشخیص اینکه کدام چشم تحریک شده است راحت تر است .می توانیم به نحوی برنامه ریزی نماییم که برای هر چشم الکترونیک مادون قرمز یک زون و چراغ LED در نظر گرفته شود و در کنار هر چراغ نامگذاری نماییم . مثلا درب ورودی شمالی .راهرو طبقه اول و
با توجه به افزایش چشم ها باید تعداد باطری ها و در واقع مجموع آمپر باطری یا باطری ها را بالا تر ببریم تا جوابگوی کلیه چشم ها باشد .اکسپندر برای شارژ باطری های اضافه نیز در خود شارژری را جای داده است و این مساله را نیز حل می نماید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد